Waarom staan niet al mijn producten in de feed?
Waarom staan niet al mijn producten in de feed?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er minder producten in de feed staan dan in de Magento-catalogus.
Om de oorzaak hiervan te achterhalen, hebben we een checklist opgesteld.
Productstatus
Controleer of je producten zijn ingeschakeld; alleen ingeschakelde producten worden opgenomen in de feed.
Configurable / Simple producten
Als je de optie hebt geactiveerd om configurable/simple producten te exporteren, dan worden deze in de feed opgenomen. Standaard wordt het configurable product zelf niet geëxporteerd, aangezien een configurable product op zichzelf niet gekocht kan worden. Hierdoor lijken er minder producten in je feed te staan dan in je catalogus.
Filtercondities: Zichtbaarheid
Als je de configurable/simple exportoptie gebruikt, wordt aanbevolen om alle zichtbaarheidstypes te selecteren in het multi-select vak in de filterinstellingen.
Filtercondities: Categorie
Zorg ervoor dat je de juiste configuratie hebt toegepast bij het opnemen en/of uitsluiten van categorieën.
Filtercondities: Producten uitsluiten op basis van voorraad
Als deze instelling op "Ja" staat, worden alleen producten die op voorraad zijn geëxporteerd.
Front-end
Als er nog steeds een product ontbreekt, controleer dan of het product zichtbaar is in de front-end.