Hoe configureer je de Facebook Feed


Algemene Kenmerken
Richtlijnen
Volg deze richtlijnen om ervoor te zorgen dat je hoogwaardige gegevens voor je producten indient en de beste prestaties uit je advertenties haalt.
Minimale vereisten
Dit zijn de vereisten waaraan je moet voldoen om advertenties voor je product te kunnen tonen. Als je deze vereisten niet volgt, wordt je product afgekeurd en zie je dit terug op de pagina Diagnostiek van je Merchant Center-account.
- Gebruik alleen een vooraf gedefinieerde Google-productcategorie. Je kunt ervoor kiezen om ofwel de ID of het volledige pad van de productcategorie in te dienen.
- Gebruik één categorie die je product het beste beschrijft. Kies de categorie op basis van de hoofdfunctie van je product. Bijvoorbeeld: hoewel een MP3-speler ook andere functies kan hebben, zoals een klok, is de hoofdfunctie een MP3-speler. Gebruik dus de categorie MP3-spelers: Elektronica > Audio > Audiospelers & -recorders > MP3-spelers (233).
- Gebruik de meest specifieke categorie mogelijk. Een specifieke categorie zorgt ervoor dat je advertenties in de meest relevante situaties worden getoond. Bijvoorbeeld, voor een oplader van een MP3-speler gebruik je de categorie accessoires voor MP3-spelers: Elektronica > Audio > Audioaccessoires > Accessoires voor MP3-spelers (232). Gebruik niet alleen: Elektronica (222)
- Gebruik categorieën die na augustus 2011 zijn gepubliceerd. Gebruik geen categorieën van vóór augustus 2011. Gebruik de bovenstaande links voor de meest recente waarden.
Best practices
Dit zijn aanbevolen werkwijzen die je kunnen helpen om verder te gaan dan de basisvereisten en je productgegevens te optimaliseren voor betere prestaties.
Gebruik de meest recente categorieën. In AdWords is het bieden op Shopping-campagnes gebaseerd op de nieuwste categorieën. Hoewel je elke versie van de categorieën die na augustus 2011 zijn gepubliceerd mag indienen, zullen wij deze vertalen naar de nieuwste versie. Dus als je verouderde categorieën gebruikt, kan wat je indient afwijken van wat je te zien krijgt.
Ga naar de officiële specificaties van Google Shopping Feed-categorieën


Product Types
Producttypes
Configureer de drie verschillende producttypes om ervoor te zorgen dat je de juiste attribuutwaarden gebruikt voor de verschillende producttypes.
Configureerbare producten
Voor configureerbare producten raden we aan om alleen de eenvoudige producten aan de configuratie toe te voegen, aangezien een 'configureerbaar product' op zichzelf niet gekocht kan worden. Kies de attributen die je wilt gebruiken vanuit het ouder-product (configureerbaar product).
Gebruik Configureerbare/Eenvoudige Producten
Alleen gekoppelde eenvoudige producten (Aanbevolen)
Aanbevolen: Alleen gekoppelde eenvoudige producten. Als je deze optie selecteert, worden gekoppelde eenvoudige producten geëxporteerd die onderdeel zijn van een configureerbaar product. Deze optie wordt aanbevolen zodat de unieke productvarianten worden geëxporteerd naar de Facebook Feed.
Gebruik ouder-URL voor eenvoudige producten
Aanbevolen: Ja, met Auto-Link. Op deze manier wordt de URL automatisch gekoppeld aan het juiste eenvoudige product op de landingspagina van het configureerbare product.
Gebruik ouderafbeelding voor eenvoudige producten
Aanbevolen: Alleen indien leeg. Als je deze optie selecteert, wordt de afbeelding van het ouderproduct geëxporteerd wanneer er geen afbeelding beschikbaar is voor het eenvoudige product.
Selecteer de attributen die je wilt gebruiken vanuit het ouder configureerbare product. Het wordt niet aanbevolen om attributen te selecteren die uniek moeten zijn voor de eenvoudige producten, zoals GTIN en kleur.
Gebruik fallback alleen op niet-zichtbare eenvoudige producten
Aanbevolen: Ja. Op deze manier gebruik je de logica voor fallback en relaties alleen bij eenvoudige producten met zichtbaarheid "Niet individueel zichtbaar". Eenvoudige producten die zichtbaar zijn in de catalogus worden behandeld als "normale" eenvoudige producten zonder relaties.
Gebundelde producten
Voor gebundelde producten raden we aan om alleen het gebundelde product zelf toe te voegen, aangezien dit het product is dat gekocht kan worden.
Gebruik gebundelde producten
Aanbevolen: Alleen gebundeld product. Als je deze optie selecteert, wordt alleen het gebundelde product zelf geëxporteerd naar de Facebook Feed.
Gegroepeerde producten
Aanbevolen: Alleen gegroepeerd product. Als je deze optie selecteert, wordt alleen het gegroepeerde product zelf geëxporteerd naar de Facebook Feed.


Aanvullende configuratie
Configureer extra gegevensvelden, verzendinformatie en koppel je configureerbare en gegroepeerde producten.
Extra velden.
Je kunt aangepaste velden toevoegen aan je feed indien nodig. Zorg ervoor dat je de meest recente standaarden voor aangepaste velden gebruikt om foutmeldingen in de feed te voorkomen. De richtlijnen voor aangepaste velden zijn te vinden in de verzendsectie van de platformdocumentatie.
Verzending
Configureer de verschillende verzendmethoden van je winkel per land, dienst, vanaf-tot prijs en de uiteindelijke verzendkosten binnen dat bereik. Je kunt een onbeperkt aantal verzendmethoden toevoegen aan je feed, maar houd er rekening mee dat er een verschil moet zijn tussen het vanaf-tot prijsbereik en de stappen. Je kunt het land, de dienst, vanaf- en tot prijs instellen. Als dit niet geavanceerd genoeg is of als je de verzendinstellingen op basis van gewicht wilt gebruiken, kun je dit instellen in je account.
Google Analytics Tracking
Als je gebruikmaakt van Google Analytics, kun je hier je UTM-tags toevoegen, bijvoorbeeld: utm_source=Googleshopping&utm_campaign=Googleshopping


Filtervoorwaarden
Met deze optie kun je producten opnemen of uitsluiten uit de Google Shopping-feed op basis van zichtbaarheid of voorraadstatus.
Filter op Zichtbaarheid
Neem producten op of sluit ze uit op basis van hun zichtbaarheid.
Filter op Categorie
Neem producten op of sluit ze uit op basis van hun categorie.
Let op bij Inclusie:
Eenvoudige producten binnen een gegroepeerd, configureerbaar of gebundeld product worden als afzonderlijke entiteiten behandeld. Zorg ervoor dat ook deze producten zijn opgenomen in de geselecteerde categorieën.
Let op bij Exclusie:
Sluit producten uit die in deze categorieën vallen. Producten die in meerdere categorieën zijn toegewezen, moeten uit al deze categorieën worden uitgesloten.
Uitsluiten van Niet op Voorraad
Sluit producten uit die momenteel niet op voorraad zijn in je winkel.
Geavanceerde Filters
Stel geavanceerde filters in op basis van je productattributen en beschikbare filteropties.


De Facebook Product Feed
Elke winkelweergave zal zijn eigen Facebook-feed hebben. Je kunt eenvoudig het genereren van de Facebook-feed in- of uitschakelen op winkelniveau of de Facebook-feed automatisch laten genereren. Als je geen gebruik maakt van de Cronjob-functionaliteit, is het mogelijk om de Facebook-feed handmatig te genereren.
Feedgeneratie
Schakel de feedgeneratie voor deze winkelweergave in of uit of wijzig de bestandsnaam.
Bestandsnaam
Facebook-feed.xml
Cron
De Cronjob is een periodiek script dat is ingepland om automatisch de Facebook-feed te genereren op basis van de onderstaande frequentieconfiguratie. Zorg ervoor dat je standaard Magento Cronjob werkt. Als dat niet het geval is, neem dan contact op met je hostingprovider voor hulp.
Frequentie
Geavanceerde instellingen
Producten per batch
Gebruik de pagineringsfunctie bij grote catalogi. Als je catalogus bijvoorbeeld 50.000 SKU’s bevat, gebruik dan 5.000 per pagina om de feedgeneratie op te splitsen en de belasting te verlagen. De producten worden na voltooiing van de generatie gecombineerd in één feed.
Geheugengebruik debuggen
Schrijf het geheugengebruik weg naar het bestand var/log/Facebook.log


Generatie-instellingen
Alle actieve feeds worden hieronder weergegeven in het overzicht.
De .XML-URL is de link die je kunt gebruiken in je account. Met het oog op bepaalde cache-instellingen in de browser is het ook mogelijk om de feed te downloaden om er zeker van te zijn dat je de meest recente versie bekijkt. Aan het einde van het XML-bestand staat een kleine opmerking waar je de tijd van generatie en het aantal producten kunt terugvinden.
Let op: Zorg ervoor dat je de configuratie opslaat nadat je instellingen hebt gewijzigd en vóórdat je de feed genereert.