Controleer de mobiele gebruiksvriendelijkheid van Magento 2 in Google


Verbeter uw mobielvriendelijkheid
Misschien heb je een volledige magento®-winkelupgrade uitgevoerd of in ieder geval stappen ondernomen om je magento®-winkel mobielvriendelijker te maken; misschien twijfel je nog. Deze periode van besluiteloosheid zou ten einde kunnen komen met het testen van Google’s nieuwste mobielvriendelijke zoekpictogram.
Mobielvriendelijk pictogram op je magento®-winkel
Op 30 september begon Google met het testen van nieuwe mobielvriendelijke pictogrammen. Wanneer een gebruiker een zoekopdracht uitvoerde op een mobiel apparaat, verscheen er een klein groen mobielvriendelijk pictogram bij magento®-winkels die mobielvriendelijk waren. Dit stelde gebruikers gerust dat ze de inhoud die hen interesseerde konden bekijken.
Daarna, op 13 oktober, veranderde de zoekgigant zijn methode door niet-mobielvriendelijke pictogrammen weer te geven – grijze mobiele telefoons met een streep erdoor, wat gebruiksonvriendelijkheid aangaf. Zelfde idee, andere benadering – deze keer werden magento®-winkels die niet mobielvriendelijk waren bestraft in plaats van dat mobielvriendelijke winkels werden beloond.
Op 14 oktober vond opnieuw een wijziging in de methode plaats. Deze keer werden magento®-winkels die in zoekresultaten op mobiele apparaten verschenen en als mobielvriendelijk werden beschouwd, vergezeld door de woorden “Mobielvriendelijk” in het grijs.
De jury is er nog niet uit wat Google precies zoekt en wat het zoekbedrijf met de informatie van mobiele gebruikers gaat doen, en hoe de geteste pictogrammen invloed hebben op zoekresultaten, maar één ding is zeker: binnenkort zal het eenvoudig zijn om te zien of een magento®-winkel mobielvriendelijk is of niet. Magento®-winkels die niet mobielvriendelijk zijn, zouden uiteindelijk lager in de zoekresultaten kunnen verschijnen – hoewel dit op dit moment nog speculatie is.
Wat betekent dit voor jouw magento®-webwinkel? Ben jij voorbereid om bovenaan te blijven als gevolg van mogelijke veranderingen die voortkomen uit de tests?
Waarom mobielvriendelijkheid belangrijk is
Als merk ben je misschien tevreden met je huidige magento®-winkel. Je behaalt de verwachte omzet, je conversieratio is hoog en je verkeer blijft stabiel of groeit regelmatig – waarom iets veranderen?
Zoals blijkt uit Google’s laatste experimenten, is wat vroeger werkte mogelijk niet meer voldoende om in de toekomst concurrerend te blijven.
Niet overtuigd? Bekijk de volgende statistieken over mobiel gebruik.
- Mobiele apparaten zijn een belangrijke factor geweest in de toename van de tijd die online wordt doorgebracht. Sinds 2010 is de tijd die een individu gemiddeld online doorbrengt zelfs verdubbeld.
- 91% van de volwassenen in de Verenigde Staten bezit een telefoon; 61% daarvan zijn smartphones.
- In 2012 gaven marketeers $4,4 miljard uit aan mobiele advertenties in de VS. In 2013 was dat verdubbeld naar $8,5 miljard. Tegen 2017 werd verwacht dat het rond de $31,1 miljard zou liggen. Zoek- en PPC-advertenties zijn goed voor bijna de helft van dit budget.
- 25% van de volwassenen in de VS gebruikt uitsluitend een mobiel apparaat om toegang tot internet te krijgen. Pc’s zijn ouderwets geworden.
- Organische zoekresultaten zijn belangrijker dan ooit. Een derde van alle zoekklikken gaat naar het bovenste organische resultaat; dat betekent dat de mobiele pictogrammen die Google test weleens een grotere rol kunnen gaan spelen dan je denkt.
Simpel gezegd: mobiel gebruik is sinds het begin van het decennium gestaag toegenomen. Met geavanceerde slimme apparaten is het online gedrag van hun gebruikers eveneens veranderd. Om je doelgroep te bereiken en op te vallen in zoekresultaten, moet je jouw magento®-winkel vandaag nog optimaliseren.
Stappen voor Magento® Mobiele Optimalisatie
Klaar om te beginnen, of tenminste het proces van mobiele optimalisatie op te starten? Hieronder een aantal tactieken en tips om te starten.
1. Houd het simpel
Bekijk je magento-webwinkel. Bepaal wat essentiële informatie is en wat als “overbodig” kan worden beschouwd. Is het essentieel? Houd het. Is het dat niet? Verwijder het. Zo simpel is het.
Mobiele gebruikers van vandaag zoeken naar informatie die hen snel brengt waar ze willen zijn. Ze zoeken naar korte tekstblokken met relevante, nuttige informatie. Ze willen weten hoe ze contact kunnen opnemen en hoe ze je op sociale media kunnen volgen. Producten moeten makkelijk te vinden zijn. Zorg dus dat je magento®-winkel de basis bevat. De tijd van 10 pagina’s navigatie en blogs van 3000 woorden is voorbij. Houd het eenvoudig.
2. Overweeg een mobiel ontwerp
Misschien ben je gehecht aan je huidige ontwerp. Dat betekent niet dat het geschikt is voor mobiele gebruikers. In feite kunnen traditionele en moderne ontwerpen die er geweldig uitzien op pc’s en grote schermen lastig zijn op mobiele apparaten.
Als je je volledige magento®-winkel niet wilt aanpassen, overweeg dan in ieder geval een mobiele versie of app die eenvoudig toegankelijk is voor mobiele gebruikers. Deze magento®-winkels bevatten vereenvoudigde lay-outs met aangepaste opties – laat de zware fotopagina’s achterwege en richt je op wat belangrijk is: contactpagina’s, bestelpagina’s, zoekopties en accountlogins. Bewaar je blogs en uitgebreide ontwerpen voor je standaardpagina.
3. Behoud je merkidentiteit
Onthoud dat je met twee versies van je magento®-winkel niet twee merken hebt. Zorg ervoor dat je mobiele magento®-winkel aansluit bij je standaardwinkel.
Houd vast aan elementen zoals:
- Kleurenschema’s,
- Woordkeuze,
- Logo’s en andere merkkenmerken.
Bron: http://searchengineland.com/