Order Handling Process Magento and Digitec Galaxus

Dit is een artikel over de extensie Digitec Galaxus voor Magento 2. We hebben ons best gedaan bij het opstellen van dit helpartikel. Als je het antwoord niet kunt vinden, kun je ons altijd een bericht sturen via het dit formulier.

Order Handling Process Magento and Digitec Galaxus

Orders
If everything is in stock, the order will be automatically imported and an Order Response XML is created to inform Digitec Galaxus about the status of the order import.
In case of an order import with an item which is out of stock, there is a possibility to cancel the full order or the out of stock items only. Digitec Galaxus will be informed about the cancelation using a Cancel Notfication XML.

Orders with items which are out of stock.
If there is an order with more QTY then available then the merchant get's an e-mail that there is an order which can't be imported, from there the merchant has 3 options;

1. Import retry;
The merchant can add stock and retry the Import

2. Cancel Order
This will cancel the full order and sent a full Supplier Cancel Notification

3. Cancel Out Of Stock Items
This will only create a cancelation (notification) for the out of stock items so after this the order with the other items can be imported and fulfilled.

Cancellations
An Order/item cancelation can only be processed to or from Galaxus before the order/item is shipped. Cancellations are handled through the Magento Credit function.
The Order/item cancelation will be confirmed to Digitec Galaxus with a a Cancel Notification and/or confirmation XML.

Shipments
Create a shipment for a full or partial order and a Dispatch Notification XML file will be created to inform Digitec Galaxus about the full of partial shipment.

Returns
After shipment it's only possible to create an Order/item return based on the Return Registration from Digitec Galaxus or a Supplier Return Notification created in the Magento Digitec Galaxus order Grid. To confirm or to inform Digitec Galaxus about the Return, a return confirmation or notification XML will be created. As Magento doesn't handle returns by default the Returns are handled a new Custom Return Grid and not through the Credit-Memo function, this is because a refund can be created and received, denied and accepted combined with a reason for the acceptance or refusal. On the Return Grid there are 3 options.

1. Accept
Accept the Return for the specific items and QTY, no comment is needed and sent.

2. Deny
Deny the Return for the specific items and QTY, a comment is needed and sent.

3. No action required
For this item line there isn’t any action needed.

Direct Help

At Magmodules, our support team is here to help you every step of the way. If you can't find a solution in our Knowledgebase, simply fill in the form below. We are in the Central European Timezone, and all your details are securely sent to us.
The more information you provide, the better we can assist you. Trust us to guide you through any challenge and ensure a seamless experience with our products and services.
Support by e-mail contact@magmodules.eu
star star star star star
star star star star star
Rick Manders
Dit is nog eens een modulemaker! Stopt niet tot het werkt, blijft enthousiast. Grote dank!
Google Vorige week
star star star star star
star star star star star
L vd B
Topservice van Magmodules dat maak je niet vaak meer mee! Toen we tegen vervelende problemen aanliepen met onze Mollie betalingen, klopten we in eerste instantie aan bij Mollie zelf. Helaas bleef een reactie lang uit en de hulp die wij kregen was niet echt constructief. Gelukkig bracht Frank van Magmodules daar meteen verandering in. Hij pakte het probleem direct op, dacht actief met ons mee en nam echt de tijd om alles helder uit te leggen. Niet alleen werd het probleem snel opgepakt, maar we leerden onderweg ook nog wat bij over de technische achtergrond. Kortom: Magmodules levert niet alleen een goed Magento product, maar staat er ook echt als het nodig is. Zo’n service zie je tegenwoordig niet vaak meer! Dankjewel Frank.
Google 27 dagen geleden
star star star star star
star star star star star
Jeroen Custers
Zeer professionele Magento plugin developer met hele goede ondersteuning.
Google 30 Apr 2025
star star star star star
star star star star star
Rick Manders
De snelheid van reageren en het niveau van meedenken zijn bewonderingswaardig! Uniek bij een modulebouwer! Een kleine vijf jaar ervaring met Magmodules en telkens staan ze voor je klaar bij inhoudelijke vragen. Goed bezig.
Google 28 Apr 2025
star star star star star
star star star star star
Richard van Beckhoven
Excellent service yet again from the Magmodules team that provide super support, quickly understand the issues and deliver solutions that are stable and work. Greatly appreciate your help.
Google 24 Apr 2025
star star star star star
star star star star star
Ernests Roberts Verins
the support responded very quickly
Google 13 Mar 2025
star star star star star
star star star star star
Jesse Williams
I've been using their google reviews software for a year now, without issues. I had a question recently and emailed them, and was responded to within a fee hours. Fantastic service. Truly great.
Google 06 Mar 2025
star star star star star
star star star star star
Smart Ink
Al lange tijd klant. Gebruik diverse software. Indien je iets niet weet wordt je altijd netjes en snel geholpen!
Google 06 Mar 2025
star star star star star
star star star star star
Paul Leenheer
Support op Mollie module voor Magento 1 gekregen waar deze toch al een tijdje end of life is! Dat zijn partners waar je wat aan hebt. Goed voor je merk (Mollie), goed voor je eigen dienstverlening en goed voor henzelf. TOP!
Google 19 Feb 2025
star star star star star
star star star star star
Redhound Algemeen
Super goede support, snel opgepakt en fijne communicatie, ga zo door!
Google 04 Feb 2025