Voeg eenvoudig hreflang tags toe aan je webshop om de URL met de juiste taal/regio weer te geven in de zoekresultaten van Google.

€ 35,00
Waardering:
100% of 100

Alternate Hreflang Tags

Configure your purchase and license below.

Links
Installatie via FTP of Composer Ontwikkeld in Nederland Geen risico: 15-dagen niet goed geld terug garantie

Wil je een grotere markt bereiken met je Magento-webshop door je te richten op meerdere taalgebieden/regio’s? Dan is het verstandig om hreflang tags toe te voegen aan je website.

Google kan aan de hand van hreflang tags zien voor welk land en/of welke regio je webpagina bedoeld is. Op die manier kan Google in de zoekresultaten de juiste versie van je webpagina laten zien aan de hand van de locatie en taalinstellingen van de gebruiker.

Het gebruik van hreflang tags vergroot de gebruiksvriendelijkheid voor je bezoekers. Via Google komen ze uit bij de webpagina die voor hun taal/regio bedoeld is. Dit vergroot tegelijk de conversie en omzet van je webshop.

De Hreflang Tags-extensie voor Magento 2 is een kant en klare oplossing om gemakkelijk hreflang tags toe te voegen aan je Magento-webshop.

Het voordeel van hreflang tags

In 2011 introduceerde Google de hreflang tag als technische oplossing voor websites die soortgelijke content bevatten in verschillende talen en/of gericht op verschillende regio’s. De hreflang tag is een stukje code in de bron van de pagina die de taal en/of regio voor die bepaalde pagina aangeeft in combinatie met de alternatieve URL's die beschikbaar zijn.

Dankzij de hreflang tag kan Google bezoekers via de zoekresultaten doorverwijzen naar de juiste webpagina voor hun taal en/of regio.

De Hreflang Tags-extensie voor Magento 2 voegt automatisch de juiste hreflang tags toe aan de webpagina als er meerdere taal- en/of regiospecifieke versies beschikbaar zijn. Zo verbetert deze extensie je gebruiksvriendelijkheid en SEO-strategie, zonder dat je handmatig hoeft te coderen.

Voorbeeld

Je hebt een Magento-webshop die zich richt op 3 verschillende markten: Nederland, Vlaanderen en de internationale markt. Hiervoor heb je 3 subdomeinen ingericht. Je verkoopt product A op deze 3 subdomeinen, waarbij de productpagina varieert per regio/taal:

  • https://nl.mymagentostore.com/product-A: een Nederlandstalige productpagina gericht op gebruikers in Nederland
  • https://be.mymagentostore.com/product-A: een Nederlandstalige productpagina gericht op Nederlandstalige gebruikers in België (Vlaanderen)
  • https://en.mymagentostore.com/product-A: een Engelstalige productpagina gericht op de internationale markt

De Hreflang Tags-extensie voor Magento 2 voegt automatisch de volgende hreflang tags toe aan elk van de 3 productpagina’s:

<link rel=”alternate” hreflang=”nl-nl” href=”https://nl.mymagentostore.com/product-A” />

<link rel=”alternate” hreflang=”nl-be” href=”https://be.mymagentostore.com/product-A” />

<link rel=”alternate” hreflang=”en” href=”https://en.mymagentostore.com/product-A” />

Google ziet deze hreflang tags en begrijpt dat product A aangeboden wordt op 3 verschillende productpagina’s voor 3 verschillende markten. Aan de hand van de locatie en taalinstellingen van de gebruiker, kan Google de gebruiker nu verwijzen naar de juiste webpagina in de zoekresultaten.

Het gebruik van hreflang tags

Wil je meerdere markten bereiken in verschillende talen? Dan zul je de webpagina’s van je webshop in die talen moeten vertalen.

Maar ook als je meerdere markten wilt bereiken waar mensen dezelfde taal spreken, kan het verstandig zijn om de content aan te passen aan de specifieke regio van de gebruiker.

Op die manier kan je verschillende content aanbieden die regio-specifiek is op punten zoals:

  • Verzendkosten
  • Munteenheid
  • Lokale btw
  • Teksten (andere inhoud/spelling)

Richt je webshop zich bijvoorbeeld op de Nederlandstalige en Engelstalige markt, dan zou je verschillende webpagina’s kunnen maken die zich met de volgende hreflang tags richten op verschillende regio’s:

  • “nl-nl” voor Nederland
  • “nl-be” voor België (Vlaanderen)
  • “en-us” voor de Verenigde Staten
  • “en-gb” voor het Verenigd Koninkrijk
  • “en” voor Engelstalige gebruikers buiten VS/VK

Met hreflang tags kun je gerichte geo-targeting toepassen voor je webshop en je content uitsplitsen naar taal en regio. Zo help je Google om de juiste zoekresultaten te tonen aan gebruikers aan de hand van hun taal en locatie. Dit is gebruiksvriendelijk voor je bezoekers en levert je meer omzet op met je webshop.

De Hreflang Tags-extensie voor Magento 2 voegt automatisch de juiste hreflang tags toe aan de webpagina als er meerdere taal- en/of regiospecifieke versies beschikbaar zijn. Dit verbetert je gebruiksvriendelijkheid en SEO-strategie, zonder dat je handmatig hoeft te coderen.

Hreflang tags voor CMS-pagina's

De Hreflang Tags-extensie en Magento kunnen de verschillende URL's herkennen van de producten en categorieën. Maar CMS-pagina's zijn niet met elkaar gelinkt binnen Magento.

Voor CMS-pagina's hebben we het mogelijk gemaakt deze te categoriseren en met elkaar te verbinden als alternatieve-taal-pagina.

Zo kunnen er bijvoorbeeld drie storeviews met drie verschillende contactpagina's worden aangemaakt en met elkaar verbonden:

  • [storeview] mymagentostore.nl - identifier: neem-contact-op
  • [storeview] mymagentostore.com - identifier: contact-us
  • [storeview] mymagentostore.de - identifier: kontakt

Door het categoriseren van deze storeviews worden de juiste hreflang tags automatisch toegevoegd aan elke webpagina.

Kenmerken Back to Top
  • Eenvoudige installatie
  • Eenvoudige configuratie
  • Positief SEO-effect
  • Kant en klare oplossing voor hreflang tags
  • Gebouwd volgens de laatste Google-standaarden
  • 15 dagen niet goed geld terug-garantie
Release opmerkingen Back to Top

Version 1.1.5 * Fixed issue with app emulation for product urls * Better check on _ignore_category in product urls Version 1.1.4 * Fix for stores with different base category * Fix for current url on category pages Version 1.1.3 * Added compatibility for external modules Version 1.1.2 * Fixed product alternate check Version 1.1.1 * Improvement Debug Text * Improvement CMS & Home Handling Version 1.1.0 * Added support for CMS pages Version 1.0.5 * Added compatibility for Magento 2.2.x Version 1.0.4 * Added extra store groups Version 1.0.3 * Fixed notices Version 1.0.2 * Small improvements Version 1.0.1 * Small bugfixes (compilation) Version 1.0.0 * Initial Release

Review Back to Top
Schrijf uw eigen review
Write a Review