
Eenmalige prijs excl. btw voor een onbeperkt aantal store-views.





Wil je een grotere markt bereiken met je Magento-webshop door je te richten op meerdere taalgebieden/regio’s? Dan is het verstandig om hreflang tags toe te voegen aan je website.
Google kan aan de hand van hreflang tags zien voor welk land en/of welke regio je webpagina bedoeld is. Op die manier kan Google in de zoekresultaten de juiste versie van je webpagina laten zien aan de hand van de locatie en taalinstellingen van de gebruiker.
Het gebruik van hreflang tags vergroot de gebruiksvriendelijkheid voor je bezoekers. Via Google komen ze uit bij de webpagina die voor hun taal/regio bedoeld is. Dit vergroot tegelijk de conversie en omzet van je webshop.
De Hreflang Tags-extensie voor Magento 2 is een kant en klare oplossing om gemakkelijk hreflang tags toe te voegen aan je Magento-webshop.
Het voordeel van hreflang tags
In 2011 introduceerde Google de hreflang tag als technische oplossing voor websites die soortgelijke content bevatten in verschillende talen en/of gericht op verschillende regio’s. De hreflang tag is een stukje code in de bron van de pagina die de taal en/of regio voor die bepaalde pagina aangeeft in combinatie met de alternatieve URL's die beschikbaar zijn.
Dankzij de hreflang tag kan Google bezoekers via de zoekresultaten doorverwijzen naar de juiste webpagina voor hun taal en/of regio.
De Hreflang Tags-extensie voor Magento 2 voegt automatisch de juiste hreflang tags toe aan de webpagina als er meerdere taal- en/of regiospecifieke versies beschikbaar zijn. Zo verbetert deze extensie je gebruiksvriendelijkheid en SEO-strategie, zonder dat je handmatig hoeft te coderen.
Voorbeeld
Je hebt een Magento-webshop die zich richt op 3 verschillende markten: Nederland, Vlaanderen en de internationale markt. Hiervoor heb je 3 subdomeinen ingericht. Je verkoopt product A op deze 3 subdomeinen, waarbij de productpagina varieert per regio/taal:
- https://nl.mymagentostore.com/product-A: een Nederlandstalige productpagina gericht op gebruikers in Nederland
- https://be.mymagentostore.com/product-A: een Nederlandstalige productpagina gericht op Nederlandstalige gebruikers in België (Vlaanderen)
- https://en.mymagentostore.com/product-A: een Engelstalige productpagina gericht op de internationale markt
De Hreflang Tags-extensie voor Magento 2 voegt automatisch de volgende hreflang tags toe aan elk van de 3 productpagina’s:
<link rel=”alternate” hreflang=”nl-nl” href=”https://nl.mymagentostore.com/product-A” />
<link rel=”alternate” hreflang=”nl-be” href=”https://be.mymagentostore.com/product-A” />
<link rel=”alternate” hreflang=”en” href=”https://en.mymagentostore.com/product-A” />
Google ziet deze hreflang tags en begrijpt dat product A aangeboden wordt op 3 verschillende productpagina’s voor 3 verschillende markten. Aan de hand van de locatie en taalinstellingen van de gebruiker, kan Google de gebruiker nu verwijzen naar de juiste webpagina in de zoekresultaten.
Het gebruik van hreflang tags
Wil je meerdere markten bereiken in verschillende talen? Dan zul je de webpagina’s van je webshop in die talen moeten vertalen.
Maar ook als je meerdere markten wilt bereiken waar mensen dezelfde taal spreken, kan het verstandig zijn om de content aan te passen aan de specifieke regio van de gebruiker.
Op die manier kan je verschillende content aanbieden die regio-specifiek is op punten zoals:
- Verzendkosten
- Munteenheid
- Lokale btw
- Teksten (andere inhoud/spelling)
Richt je webshop zich bijvoorbeeld op de Nederlandstalige en Engelstalige markt, dan zou je verschillende webpagina’s kunnen maken die zich met de volgende hreflang tags richten op verschillende regio’s:
- “nl-nl” voor Nederland
- “nl-be” voor België (Vlaanderen)
- “en-us” voor de Verenigde Staten
- “en-gb” voor het Verenigd Koninkrijk
- “en” voor Engelstalige gebruikers buiten VS/VK
Met hreflang tags kun je gerichte geo-targeting toepassen voor je webshop en je content uitsplitsen naar taal en regio. Zo help je Google om de juiste zoekresultaten te tonen aan gebruikers aan de hand van hun taal en locatie. Dit is gebruiksvriendelijk voor je bezoekers en levert je meer omzet op met je webshop.
De Hreflang Tags-extensie voor Magento 2 voegt automatisch de juiste hreflang tags toe aan de webpagina als er meerdere taal- en/of regiospecifieke versies beschikbaar zijn. Dit verbetert je gebruiksvriendelijkheid en SEO-strategie, zonder dat je handmatig hoeft te coderen.
Hreflang tags voor CMS-pagina's
De Hreflang Tags-extensie en Magento kunnen de verschillende URL's herkennen van de producten en categorieën. Maar CMS-pagina's zijn niet met elkaar gelinkt binnen Magento.
Voor CMS-pagina's hebben we het mogelijk gemaakt deze te categoriseren en met elkaar te verbinden als alternatieve-taal-pagina.
Zo kunnen er bijvoorbeeld drie storeviews met drie verschillende contactpagina's worden aangemaakt en met elkaar verbonden:
- [storeview] mymagentostore.nl - identifier: neem-contact-op
- [storeview] mymagentostore.com - identifier: contact-us
- [storeview] mymagentostore.de - identifier: kontakt
Door het categoriseren van deze storeviews worden de juiste hreflang tags automatisch toegevoegd aan elke webpagina.
- Eenvoudige installatie
- Eenvoudige configuratie
- Positief SEO-effect
- Kant en klare oplossing voor hreflang tags
- Gebouwd volgens de laatste Google-standaarden
- 15 dagen niet goed geld terug-garantie
1.3.4.0, release date: 14-05-2021
Fixes:
- Fixed ACL role for config settings
Minimum requirements:
- Magento 2.2.x & PHP 7.x
1.3.3.0, release date: 12-04-2021
Changes:
- Get category url from UrlRewrite for better performance when using lots of storeviews
Minimum requirements:
- Magento 2.2.x & PHP 7.x
1.3.2.0, release date: 23-12-2020
Changes:
- Added fallback on getting product url by store id for faulty records in url_rewrite table
Minimum requirements:
- Magento 2.2.x & PHP 7.x
1.3.1.0, release date: 14-12-2020
Changes:
- Updated version check in Admin
- Fixed compilation issue in Magento 2.2 and lower
Minimum requirements:
- Magento 2.2.x & PHP 7.x
1.3.0.0, release date: 22-10-2020
Changes:
- Added compatibility for Amasty Shop By Brand
- Moved all config options to config repository interface
- Coding styles and check on exclusive canonicals
Minimum requirements:
- Magento 2.2.x & PHP 7.x
1.2.1.0, release date: 08-09-2020
Changes:
- Changed alternate hreflang url getter
Minimum requirements:
- Magento 2.2.x & PHP 7.x
1.2.0.0, release date: 10-08-2020
Features:
- Refactoring of code
- Added extensive self-test function
- Added extensive error log function
- Added extensive debug log function
- Added compatibility for Magento 2.4
Fixes:
- Fixed simple prices for configurable offer markup
Minimum requirements:
- Magento 2.2.x & PHP 7.x
1.1.7.0, release date: 31-05-2020
### Fixed - Check if product is linked to store
1.1.6.0, release date: 28-02-2020
### Changed - Perfomance enhancements
1.1.5.0, release date: 09-09-2019
### Fixed - Issue with app emulation for product urls - Better check on _ignore_category in product urls ### Changed - Code refactor
1.1.4.0, release date: 11-07-2019
### Fixed - Stores with different base category could result in wrong urls - Current url on category pages
1.1.3.0, release date: 21-06-2019
### Added - Compatibility for Amasty Shopby ### Fixed - Minor fixes