Voeg eenvoudig hreflang tags toe aan je webshop om de URL met de juiste taal/regio weer te geven in de zoekresultaten van Google.

€ 35,00

Alternate Hreflang Tags

Configure your purchase and license below.

Links
Installatie via FTP of Composer Ontwikkeld in Nederland Geen risico: 15-dagen niet goed geld terug garantie

Wil je een grotere markt bereiken met je Magento-webshop door je te richten op meerdere taalgebieden/regio’s? Dan is het verstandig om hreflang tags toe te voegen aan je website.

Met hreflang tags maak je duidelijk aan Google voor welk land en/of welke regio je webpagina bedoeld is. Op die manier help je Google om gebruikers in de zoekresultaten door te verwijzen naar de juiste versie van je webpagina.

De Hreflang Tags-extensie voor Magento 1 is een kant en klare oplossing om gemakkelijk hreflang tags toe te voegen aan je Magento-webshop.

Voorbeeld

Je hebt een Magento-webshop met 3 verschillende subdomeinen. Je verkoopt product X op de 3 subdomeinen, waarbij de productpagina varieert per regio/taal:

  • https://nl.mymagentoshop.com/product-x: een Nederlandstalige productpagina gericht op gebruikers in Nederland
  • https://be.mymagentoshop.com/product-x: een Nederlandstalige productpagina gericht op Nederlandstalige gebruikers in België (Vlaanderen)
  • https://de.mymagentoshop.com/product-x: een Duitstalige productpagina

Om aan Google duidelijk te maken voor welk land/regio elke webpagina bedoeld is, voeg je de volgende hreflang tags toe aan alle 3 de webpagina’s:

<link rel=”alternate” hreflang=”nl-nl” href=”https://nl.mymagentoshop.com/product-x” />

<link rel=”alternate” hreflang=”nl-be” href=”https://be.mymagentoshop.com/product-x” />

<link rel=”alternate” hreflang=”de” href=”https://de.mymagentoshop.com/product-x” />

Aan de hand van de hreflang tags kan Google de juiste webpagina’s laten zien in de zoekresultaten.

Dus als iemand in Nederland zoekt naar jouw product, laat Google de URL https://nl.mymagentoshop.com/product-x zien in de zoekresultaten. Zoekt iemand in Vlaanderen naar jouw product, dan laat Google de URL https://be.mymagentoshop.com/product-x zien.

Het gebruik van hreflang tags

Wil je meerdere taalgebieden bereiken, dan zul je de content op je webshop in verschillende talen moeten aanbieden.

Maar ook als je meerdere markten wilt bereiken waar mensen dezelfde taal spreken, kan het verstandig zijn om de content aan te passen aan de specifieke regio van de gebruiker.

Het kan immers nodig zijn om verschillende regio-specifieke content aan te bieden vanwege verschillen in:

  • Munteenheid
  • Verzendkosten
  • Btw
  • Inhoud/spelling van de teksten

Wil je bijvoorbeeld Nederlandstalige en Engelstalige markten bereiken, dan zou je verschillende content kunnen maken met de volgende hreflang tags uitgesplitst naar regio:

  • “nl-nl” voor Nederland
  • “nl-be” voor België (Vlaanderen)
  • “en-gb” voor het Verenigd Koninkrijk
  • “en-us” voor de Verenigde Staten

Met hreflang tags kun je gerichte geo-targeting toepassen voor je webshop en je content uitsplitsen naar taal en regio. Zo weet je zeker dat Google de juiste zoekresultaten laat zien aan de hand van de taal en locatie van de gebruiker. 

Dit is gebruiksvriendelijk voor je bezoekers en levert je meer omzet op met je webshop.

Hreflang tags voor CMS-pagina's

Onze hreflang-extensie en Magento kunnen de verschillende URL's herkennen voor de producten en categorieën. Maar voor CMS-pagina's is deze structuur anders opgebouwd.

Voor de CMS-pagina's is het mogelijk om deze te categoriseren en te verbinden met behulp van de hreflang-categorieën. Hiervoor hebben we een categoriefunctie in het CMS-systeem geïmplementeerd waar de CMS-pagina's met elkaar kunnen worden gekoppeld.

Zo kunnen er bijvoorbeeld drie storeviews zijn met drie verschillende contactpagina's:

  • [storeview] magmodules.eu - identifier: contact-us
  • [storeview] magmodules.nl - identifier: neem-contact-op
  • [storeview] magmodules.de - identifier: kontakt

Door het categoriseren van deze storeviews worden de juiste hreflang tags automatisch toegevoegd.

Kenmerken Back to Top
  • Gemaakt volgens de laatste Google-standaarden
  • Eenvoudig te installeren
  • Eenvoudig in te stellen
  • Kant en klare oplossing voor hreflang tags
  • Positief SEO-effect
  • Betere gebruiksvriendelijkheid: gebruikers worden door Google automatisch naar de juiste webpagina gestuurd
  • Meer omzet met je webshop
  • 15 dagen niet goed geld terug-garantie
Release opmerkingen Back to Top

Version 1.3.12 - 07-12-2018 * Added PHP 7.2 support Version 1.3.10 - 22-10-2018 * Fixed issue with translated category urls Version 1.3.9 - 24-05-2018 * Added compatibility for JR_CleverCms * Small improvements Version 1.3.8 - 30-11-2017 * Added automatic /contact page link * Improved textual explanation Version 1.3.6 - 09-08-2017 * Small bug fixes Version 1.3.3 - 11-05-2016 * Fix for category object store set Version 1.3.1 - 15-03-2016 * Added support to only show alternate's on canonical url * Improved debug option on frontend * Small bug fixes Version 1.3.0 - 31-08-2016 * Added compatibility for Bubbleshop CMS Tree * Removed unique array check for using same url for multiple languages Version 1.2.4 - 12-04-2016 * Improved debug option on frontend Version 1.2.3 - 03-09-2015 * Improved Debug function in the front-end * Improved configuration interface Version 1.2.2 - 08-04-2015 * Added Function to Debug the front-end * Added Language Scope Option * Improved HREF TAG for CMS Pages * Improved Support Pages Version 1.2.1 - 2015-01-10 * Small bug fixes Version 1.2.0 - 2014-12-15 * Added support for categories * Added option to force use of Canonical Urls Version 1.1.0 - 2014-12-09 * Alternate language url’s for Homepages * Alternate language url’s for CMS pages * Added CMS category option to link CMS language pages * Added option to specify custom language code per storeview Version 1.0.0 - 2014-11-16 * First stable version

Review Back to Top
Schrijf uw eigen review
Write a Review