Orderafhandelingsproces tussen Magento en Digitec Galaxus
Orderverwerkingsproces Magento en Digitec Galaxus
Bestellingen
Als alles op voorraad is, wordt de bestelling automatisch geïmporteerd en wordt er een Order Response XML aangemaakt om Digitec Galaxus te informeren over de status van de bestellingimport.
In het geval van een bestelling met een artikel dat niet op voorraad is, is er een mogelijkheid om de volledige bestelling of alleen de niet-voorraadartikelen te annuleren. Digitec Galaxus wordt geïnformeerd over de annulering via een Annulering Notificatie XML.
Bestellingen met artikelen die niet op voorraad zijn.
Als er een bestelling is met meer AANTAL dan beschikbaar, ontvangt de handelaar een e-mail dat er een bestelling is die niet geïmporteerd kan worden. Vanaf dat moment heeft de handelaar 3 opties:
1. Opnieuw importeren;
De handelaar kan voorraad toevoegen en de import opnieuw proberen
2. Bestelling annuleren
Dit annuleert de volledige bestelling en verzendt een volledige Leveranciersannulering Notificatie
3. Alleen niet-voorraadartikelen annuleren
Dit maakt alleen een annulering (notificatie) aan voor de artikelen die niet op voorraad zijn, zodat de bestelling met de overige artikelen geïmporteerd en afgehandeld kan worden.
Annuleringen
Een bestelling/artikel kan alleen geannuleerd worden (naar of van Galaxus) voordat het artikel is verzonden. Annuleringen worden verwerkt via de Magento Credit-functie.
De annulering van de bestelling/het artikel wordt bevestigd aan Digitec Galaxus met een Annulering Notificatie en/of bevestigings-XML.
Verzendingen
Maak een zending aan voor een volledige of gedeeltelijke bestelling en een Verzending Notificatie XML-bestand wordt aangemaakt om Digitec Galaxus te informeren over de volledige of gedeeltelijke verzending.
Retouren
Na verzending is het alleen mogelijk om een bestelling/artikel retour aan te maken op basis van de Retourregistratie van Digitec Galaxus of een Leveranciersretour Notificatie die is aangemaakt in het Magento Digitec Galaxus Bestelling-overzicht. Om Digitec Galaxus te informeren of te bevestigen over de retourzending, wordt er een retourbevestiging of notificatie XML aangemaakt. Aangezien Magento standaard geen retouren verwerkt, worden retouren afgehandeld via een nieuwe Aangepaste Retouroverzicht en niet via de Credit-Memo functie. Dit is omdat een terugbetaling kan worden aangemaakt en ontvangen, geweigerd of geaccepteerd, gecombineerd met een reden voor acceptatie of weigering. In het Retouroverzicht zijn er 3 opties:
1. Accepteren
Accepteer de retour voor de specifieke artikelen en AANTAL, geen opmerking is nodig en wordt verzonden.
2. Weigeren
Weiger de retour voor de specifieke artikelen en AANTAL, een opmerking is verplicht en wordt verzonden.
3. Geen actie vereist
Voor deze artikelregel is geen actie vereist.